Czym jest dieta Post Daniela?

Czym jest dieta Post Daniela?

Dieta Daniela, nazywana inaczej postem Daniela, to rodzaj diety polegający na kontrolowanej pół głodówce. Celem stosowania postu Daniela jest zainicjowanie tzw. procesu trawienia wewnętrznego i oczyszczenie organizmu z toksyn. W ostateczności organizm po diecie Daniela ma zostać przywrócony do jego wewnętrznej równowagi.

Dieta Daniela – pochodzenie

Post Daniela jest ogólnie dietą odchudzająca, ale bazując na wybranych warzywach i owocach, także oczyszcza organizm z toksyn i leczy. Inspiracją dla diety jest postać żyjąca na dworze króla Babilonii Nabuchodonozora II o imieniu Daniel, która odmawiała spożywania wina, mięsa i innych królewskich frykasów. Według legendy Daniel jadł wyłącznie jarzyny i pił wodę, a mimo tego wyrósł na silnego i zdrowego mężczyznę oraz dożył 100 lat.

Dieta Daniela – dla kogo?

Dieta Daniela jest dietą owocowo-warzywną i mogą z jej wskazań korzystać zarówno osoby zmagające się z chorobami lub dolegliwościami, jak i osoby zdrowe w celach profilaktycznych. Wskazuje się zastosowanie postu Daniela przy nadwadze i otyłości, przy nadciśnieniu, przy alergiach skórnych i pokarmowych, przy astmie, przy kamicy nerkowej, a także przy owrzodzeniu żołądka.

Dieta Daniela – przebieg

Dieta Daniela jest kontrolowaną półgłodówką trwającą maksymalnie przez 40 dni, podczas której dzienne posiłki nie powinny przekraczać energetycznie 600 kcal. Według zapewnień twórców diety, zaserwowany organizmowi pół post sprawia, że włącza się zastępcze odżywianie wewnętrzne nazywane drugim programem energetycznym.

Pobudzony w ten sposób organizm rozpoczyna w pierwszej kolejności usuwanie tkanki tłuszczowej, a de facto zużywa ją na własne zapotrzebowanie energetyczne. To powoduje zanikanie tłuszczu, a więc chudnięcie, a w dalszej kolejności z organizmu usuwane są tkanki chore, zniszczone, potem toksyny i metale ciężkie. Dzięki temu organizm powraca do stanu równowagi i zaczyna znacznie sprawniej funkcjonować.

Dieta Daniela – co jeść?

Jadłospis postu Daniela składa się z niskokalorycznych warzyw i owoców o śladowych ilościach białek oraz węglowodanów. Najbardziej wskazane są:

  • burak ćwikłowy;
  • cytryna;
  • grapefruit;
  • jabłko;
  • marchew;
  • pietruszka;
  • rzodkiewka;
  • seler.

Podane warzywa i owoce można spożywać w każdej postaci, a więc na surowo, pieczone, czy gotowane, a do urozmaicenia smaku można również stosować takie przyprawy, jak chrzan, majeranek, kminek oraz mieszanki innych świeżych ziół. Uzupełnieniem dla diety będą woda mineralna niegazowana, herbatki owocowe i ziołowe, a także soki owocowo-warzywne, lecz rozcieńczone wodą.

Dieta Daniela – czego nie jeść?

Przechodząc na dietę Daniela, należy odłożyć spożywanie mięsa, chleba i zbóż, mleka i tłuszczów oraz słodyczy, a także wysokokalorycznych owoców jak winogrona, czy banany. Na czas diety trzeba również wykreślić z jadłospisu bogate w białko rośliny strączkowe oraz ziemniaki.

Wymienione a niewskazane produkty uruchamiają tzw. odżywianie zewnętrzne, a w konsekwencji przerwane zostają mechanizmy samooczyszczające, a przychodzi uczucie głodu.

Dieta Daniela – dla kogo niedostępna?

Do postu Daniela nie powinny przystępować osoby chore na cukrzycę typu I, gruźlicę, nowotworami, z nadczynnością tarczycy i z niedoczynnością nadnerczy, po przeszczepach narządów, z ostrą porfirią, z depresją, z zaawansowaną niewydolnością serca, nerek i wątroby, a także kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Nie jest to również dieta dla dzieci.

Dieta Daniela – czy jest bezpieczna i zdrowa?

Zastosowanie postu Daniela w okresie nie dłuższym jak tydzień, z całą pewnością przyczynia się do poprawy stanu zdrowia większości ludzi i bez powstania niedoborów w organizmie składników odżywczych. Jednakże ta dieta w restrykcyjnym wymiarze trwa niemal sześć razy dłużej, bo do 40 dni i jeżeli osoba na diecie w tym okresie nie zadba o suplementacje witaminami i składnikami mineralnymi, dojdzie do ich niedoboru. Chodzi przede wszystkim związki pochodzące z produktów mlecznych oraz mięsa, a więc m.in. wapnia oraz witamin z grupy B, w tym B12. Zagrożeniem dla zdrowia może się także okazać nadmiar błonnika w diecie, który może powodować biegunki.

Osoby decydujące się na oczyszczanie organizmu w formie diety Daniela powinny się do niej odpowiednio przygotować. Trzeba organizm odzwyczaić od mięsa i ciężkich potraw z dużą ilością tłuszczów oraz cukrów, gdyż skutki wprowadzenia tak restrykcyjnej diety bez przygotowania mogą okazać się odwrotne od zamierzonych.

Default image
Red
Articles: 22